maailman-parhaat-hotellit-varaahotelli.j

Taas vierähti tovi edellisestä postauksesta mutta eipä se mitään. Omaan blogiinhan saa kirjoittaa milloin huvittaa!! :) eikö se oo just se juttu, ettet oo sidottu mihinkään sopimuksiin ku tää ei oo työtä vaan ihan omaksi huviksi tapahtuu...

Olen edelleen lehtien, varsinkin aikakauslehtien suurkuluttaja. Liikuntaan liittyviä lehtiä minulle tulee edelleen KuntoPlus, nuo muut lehdet lopetin, kun alkaa olla jo sellainen pino, että niillä pärjään vähän aikaa. Harrastuksiin liittyvissä aikakauslehdissä on mun mielestä se hyvä puoli, että niitä voi tilata sellaisen sopivan jakson ja niistä viidestä kuudesta lehdestä pääset jo aika paljon sisälle siihen mikä on nyt kullakin alalla se juttu tällä hetkellä. Niinku vaikka just nuo liikuntalehdet. Noiden tänä vuonna tulleiden numeroiden perusteella nyt tiedän tämän hetken trendit alalla, ja saan hyödynnettyä niistä ne mitkä mua kiinnostaa. Sit myöhemmin voin vielä palata niihin, lukea niitä lisää ja saada ehkä vielä jotain uusia vinkkejä! Esim venyttelyvinkit on huippuja ja noiden lehtien innoittamana olen esim tehnyt tänä vuonna tosi paljon HIIT-harjoituksia kaikissa eri treeneissä, ni mulla on tosi äkkiä kohonnut kunto! Niin ja jos et muuta lehdille keksi, niin pistä kiertoon muille fanaatikoille...

Nyt mulla on menossa matkalehtirumba. Mulle tulee Mondo ja Matkalehti, molemmista sellainen lyhyt muutaman numeron pätkä. Suomeksi tuo matkalehtitarjonta on aivan onneton, siks olen suunnitellut, että jos tilaisin jonku ulkomaisen lehden. Haluaisin nimittäin lukea enemmän esim vertailuja eri hotelleista. Että niinku vähän syvemmin katsottais esim eri Euroopan kaupunkien mahdollisuuksia, hotellitarjontaa ja muuta. Mun mielestä Mondossa ja Matkalehdessä on aivan surkeasti tätä, ihan yksittäisiä kokemusperäisiä juttuja vaan. Sais olla vaikka sellainen Euroopan kaupungit sarja, joissa sit just vaikka noita hotelleja ois verrattu heti parikymmentä eri makuun ja hintahaarukkaan. Nyt se on niin rasittava aika tsekata noilta hotellivertailusivuilta, ku niitä on niin sata netissä! Käytän jonku verran tätä varaahotellia, mutta ku ei siellä oikein ole omia vertailuja. Ja on lehdestä niin paljon kivempi lukea ku netistä.

Matkalehdissä vois myös olla enemmän ihan valmiiksi suunniteltuja matkoja. Eli vinkkejä, että kun haluat tehdä omatoimimatkan vaikka Pariisiin, se tapahtuu näin: ja sit ohjeet miltä sivuilta mitäkin löytyy jne. Eli oikeastaan enemmän vinkkejä miten noita matkailu- ja hotellivaraus ja vertailusivuja vois kaikkein tehokkaimmin käyttää.

Ootteko muuten lukijat samaa mieltä siitä, että omatoiminen matkan suunnittelu ja varaus netistä on tänä päivänä aivan uskomatton aikaa vievää, hidasta ja puuduttavaa ja jopa monimutkaista hommaa!!?! Uskomatonta, että tuohon ei ole mitään järkevää kokoavaa sivustoa, esimerkiksi vaikka äkkilähtöihin. Kun monesti on tilanne, että vois lähteä johonkin äkkilähdöllä, on oikeastaan ihan sama mihin, kunhan edullisesti ja läheltä. Tätä varten pitäis olla sivusto, josta näkis esim kaikki Oulusta lähtevät äkkilähdöt mihin vaan kerralla. Onko tällaista? En ole löytänyt!